duminică, 26 iunie 2011

Civilizaţie

0
Transport terestru, subteran, aerian sau maritim, accesibil oricui. Vacanţe de vis, in locuri exotice: Bora-Bora, Mauriţius, Seychelles, Alaska. Cumpărături în Dubai. Scufundări oceanice în Indonezia. Noua Zeelandă, o ţară de vis. Şi multe altele. Şi pe Travel, şi pe National Geographic.

Apă caldă şi apă rece. Şi apă de izvor, la 2 lei petul de 0,5 litri.

Globalizare, internaţionalizare. Prune din Argentina, usturoi din China, cartofi din Africa de Sud, pepene galben din Panama. Numai nesimţirea şi prostia sunt neaoşe şi veritabile.

Credite şi dobânzi. Refinanţare. Credite mai mici, salariu cu mult mai mic. Altă refinanţare, alte avantaje.
 

Promoţii şi premoniţii. Progrese ale medicinei. Transplant de inimă, de ficat, de măduva spinării. Boli noi, frumoase, interesante, de sezon. Acum, coli. Au mai fost gripa porcină, gripa aviară, ebola. Şi boala vacii nebune, bineînţeles. Dar pentru asta trebuie să fii şefă şi eu nu sunt. Păcat! Dar, mai am de unde alege: Alzeheimer sau anorexie. Orice, e promoţie la orice.

Cea mai mare invenţie: plicul. Cafea la plic, ceai la plic, supă la plic. Cerşaf plic, viaţă la plic. Şi mită la plic, da, aş lua, dar nu-mi dă nimeni. De ce nu-mi dă nimeni? Vreau şi eu să fiu coruptă, ce, eu n-am voie?

Facturi. Da, asta e cea mai mare invenţie. Câte facturi plăteşti? Niciuna? Atunci eşti un primitiv, un ratat, vai de capul tău. Ca să intri în rândul lumii, trebuie să plăteşti zilnic o factură. A ta!

A, nu-ţi place ghişeul? Uită! Numai proştii mai merg la ghişeu. Acum totul e online. Eu sunt online tot timpul. 

Am mulţi prieteni. Pe Facebook, doar 5000, nu-mi dă voie mai mulţi. Dar, o să-mi fac un cont nou. E plăcut aşa, între prieteni. Ei îmi dau like, eu le dau like, le scriu pe perete ... e frumos. Şi ... mă distrez de minune. Am jucat şi eu jocul ăla ... cum îi zice? Scoate ţăranul din tine, parc-aşa. Am cultivat 50 de hectare numai cu castraveţi, a venit coli şi i-am pierdut pe toţi. M-am supărat şi n-am mai cultivat nimic. Am început să cresc un copil. Dar mi s-a stricat compul, şi n-am mai putut să-l alăptez decât la serviciu. M-a văzut şeful şi mi-a făcut referat, n-am mai putut. După o săptămână, când am adus compul reparat acasă, nu mai aveam copilul. Mi-l luaseră ăia de la protecţia copilului. Am vrut să fac imediat altul, dar n-am putut. Cică să dau restart şi să-mi fac un cont nou. Asta-mi place, vouă vă place să daţi restart?

Îmi place mult perioada în care trăiesc. Ce m-aş fi făcut, oare, dacă aş fi trăit cu o sută de ani în urmă? Sau, cu două. Aş fi putut, oare, să am 5000 de prieteni? Aş fi putut da restart? Aş fi putut goni pe autostradă ca să ajung cât mai repede într-un colţ de natură? Aş fi putut avea câte conturi vreau eu? Aş fi avut asigurare obligatorie şi facultativă? Microunde şi aer condiţionat. Mall-uri şi cafenele cu internet wireless, bineînţeles moka? 8 ore de program garantat şi dreptul de a sta şi 12, dacă vrea şeful. Şi de a mă chema la lucru, oricând, de oriunde, că de aia s-a inventat telefonul mobil.

O, minunată epocă modernă!

No Response to "Civilizaţie"

Trimiteți un comentariu